tisdag 13 november 2012

Julkortsverkstaden är igång för fullt


Ja, som rubriken säger så är julkortsverkstaden igång för fullt hemma hos mig.

Micke har åkt tillbaka till Norge och då passar jag på att pyssla sena kvällar. Min dotter är ju 21 och flyttat hemifrån och min son är 16 och efter middag, läxor och träning så varvar han ner med film eller TV-spel och då behöver jag aldrig ha dåligt samvete för att mysbyxorna åker på och jag försvinner upp på övervåningen till mitt egna pysselrum :).

Vissa kvällar i veckan dyker vi alla ner i soffan och tittar gemensamt på film eller TV, då kommer även Denise hem, så dessa kvällar är heliga för mig och då står mina hobbys åt sidan :).

Men som sagt, nu börjar advent närma sig och jag älskar att göra och skicka handgjorda julkort till nära och kära. Jag skickar ca 20-25 julkort varje år, dessutom har mina föräldrar en stående beställning på 10 julkort som de skickar.. så nu är det full fart :).

5 kommentarer:

  1. Åh va duktig du är Ulrica..:))
    Ligger mycket kärlek bakom varje kort!

    Ska bli såå kul att "julmarkna" med dig..;))

    Ha en bra dag
    Stoor kram<3

    SvaraRadera
  2. Men nu skojar du väl? 21 år? Då kan det ju knappast stämma med MAX 35 år på dej som jag trodde ;)

    Så fina kort du gör! Kikat på instagram ;)
    Det sprätter i pysselfingrarna när jag ser dom!

    Ha en mysig kväll!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Nu behöver jag din hjälp. Mannen och jag ska till Västerås i helgen och jag tänkte kolla på stativ och fjärrutlösare. Det jag inte begriper mig på med fjärrutlösare är att när jag kollar på Elgigantens hemsida så finns det bara sådan med 80 cm sladd och det räcker ju inte till på långa vägar om jag ska komma med i helbild. Finns det inga utan sladd? Och har du något tips på stativ som ligger i en prisklass lite lägre än dem du tipsade om tidigare? Vet inte om du såg min kommentar där jag frågade om din mailadress?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Vad du är duktig vännen!
    Jag har inte ens ägnat en tanke åt julkorten än! Dags att skynda på lite kanske? HIHI
    Ha det toppen!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Jag igen! :) Jag är lite förvirrad men var det här ett av de stativ som du tipsade om?
    http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=RC-6

    Kram Linda

    SvaraRadera

Stort TACK för din fina kommentar, du lyser upp min dag <3