torsdag 18 oktober 2012

Min allra första egenbakade cupcake




Jag har alldeles för många hobbys, men slänger mig till med en till :). Ikväll bakade jag cupcakes för första gången, vilket ju var SKITROLIGT!! Muffins har jag såklart bakat även tidigare, men att dekorera med frosting och dekorationer har jag aldrig testat.

Jag gjorde citronmuffins med rivet citronskal och grovhackade vita choklad-bitar i. Ovanpå har jag spritsat chokladfrosting, och sen dekorerat med en utstansad snöflinga i ätbar sugarpaste, samt ätbara silverkulor. 

Jag gjorde även en mindre modell, ungefär hälften så stora som en vanlig. Mina kollegor får fredagsfika med små cupcakes. Jag hoppas hinna fotografera dem också innan jag måste åka till jobbet.. jisses, får väl kliva upp fem i morgon bitti för att hinna spritsa och dekorera *gääsp*.

Jag hoppas innerligen att dom går hem hos kollegorna bara :). 

4 kommentarer:

  1. Så gullig den blev :)
    Och ser jätte god ut såklart!

    FÖR många hobbys kan man väl inte ha? Så kör på ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. De kommer GARANTERAT gå hem hos kollegorna! Du är super duktig! Jätte fin och den ser super smarrig ut. Ska vi ha ett litet tea party nån gång?
    Kram kram

    SvaraRadera

Stort TACK för din fina kommentar, du lyser upp min dag <3